История на тениските

История на тениските

Замисляли ли сте се как тениската е станала толкова емблематична в настоящата мода и култура? Първоначално проектирана като бельо, тениската се превръща в най-вездесъщия елемент в облеклото - и най-мощния. Прочетете историята на простата дреха, която би преобразила света на модата, ще създаде своя собствена индустрия в декорирането на дрехи и ще промени начина, по който съобщенията се споделят завинаги. Произходът на тениската Тениската, каквато я познаваме днес, е основна дреха. Обикновената дреха е толкова дълбоко вкоренена в световната култура, че е лесно да се забрави, че относително казано, самата тениска е доста млада. Произходът на тениската датира от края на 19 век, когато работниците разрязват гащеризоните си наполовина, за да се охладят през топлите месеци през годината. Първата произведена тениска е изобретена между мексиканско-американската война през 1898 г. и 1913 г., когато американският флот започва да ги издава като стандартни долни ризи. Дори тогава е необходимо до 1920 г. действителният термин „тениска“ да бъде включен в английския речник, благодарение на Ф. Скот Фицджералд, който е първият човек, публикувал думата в своя роман „От тази страна на рая“. Марлон Брандо & Джеймс Дийн - "Бащите на тениските" Въпреки че тениската е създадена в началото на 20-ти век, рядко се вижда да се носи като нещо различно от долната риза. Не беше необичайно да видим ветерани, облечени в панталони, прибрани в панталоните си след Втората световна война, но извън това тениските бяха използвани почти изключително под „подходящи“ дрехи. След това дойдоха Марлон Брандо и Джеймс Дийн. През 1950 г. Марлон Брандо бе облякъл бяла тениска в ролята си на Стенли Ковалски в „Трамвай, наречен желание“, за да бъде последван от Джеймс Дийн през 1955 г. „Бунтовник без причина“.

Благодарение на тези двама бащи-основатели, популярността на тениската като самостоятелна дреха за връхни дрехи скочи рязко.

Графичните тениски и раждането на щампите

По времето на 50-те години на миналия век, редица компании в Маями, Флорида започнаха да експериментират с декорации на облекла, но полето беше все още далеч от това, което по-късно щеше да се превърне в многомилиардна индустрия за печат на тениски. Томас Е. Дюи, републикански кандидат за президент, създаде може би първата по рода си тениска с лозунг с кампанията си „Направи го с Дюи“, но извън това нямаше много случаи на украсени тениски. По-късно през 50-те години обаче една от гореспоменатите печатници, известна тогава с името Tropix Togs, притежава оригиналния лиценз за отпечатване на символи на Уолт Дисни. Приблизително по това време хората започнаха да осъзнават печалбата, която трябваше да се реализира в графични тениски, а през 60-те години нововъведенията в областта на печата, включително раждането на ситопечат, помогнаха индустрията за тениски да се превърне в това, което е днес.

Пънк и тениските

Въпреки че графичните тениски и отпечатването на тениски започват през 50-те и 60-те години, едва през 70-те тениските се превръщат в мощната платформа за съобщения, която ги познаваме днес. За това можем да благодарим на пънк движението. Нарастващата популярност в логата на рок бандата, заедно с протестите на войната във Виетнам, наистина помогнаха да се утвърди тениската като платформа за съобщения. Става въпрос за „шокиране и възмущение на хората и оспорване на статуквото“, казва Nothdruft. Ню Йорк Таймс може би го е казал най-добре, когато възходът на графичната тениска ги накара да я нарекат „средата за посланието“. В описанието си на изложбата Nothdruft нарича тениската „празно платно което ви свързва със специфично културно движение или племе“. Разбира се, течният характер на тениската играе роля в нейната широка привлекателност. Празно платно, тениска може да се разглеждат като мода или ежедневно облекло, разрушително или скромно, всичко зависи от това как го носите.

Тениската – евъргрийн?

В заключение, тениската се превърна не само в американски щапел, но и в основна дреха, носена от целия свят, и уникалната способност на тениските да предават послание не е отишла никъде. От различни моменти на вирусни тениски на SNL домакини до известния дизайн на Dior „всички трябва да бъдем феминистки“, тениските са доказано предпочитана среда за споделяне на съобщения, вариращи от бунтарски до радостни и всичко между тях. Нашите уникални тениски споделят съобщения, които само малко хора ще оценят. Може да ги погледнете тук.
2020.BG | Дамска мода с авторска фотография